Hovedmeny
Målgrupper

Jondalen skole

 

 

Alle de voksne ved skolen har fokus på å skape gode relasjoner mellom elevene.

Viktige elementer i dette er:

  • God klasseledelse som bidrar til å bygge et positivt og støttende læringsmiljø.
  • Aktiv bruk av læringspartnere slik at alle elevene i klassen blir godt kjent med hverandre og lærer å samarbeide.
  • Faglige og sosiale aktiviteter på tvers av klasser.
  • Faste inspeksjonsrutiner
  • Oppfølging av elever som opplever krenkende adferd eller mobbing.
  • Oppfølging og veiledning av elever som har problemer med det sosiale samspillet.

 

Elevene er også aktive i arbeidet med et positivt skolemiljø.

Viktige elementer i dette er:

  • Faddere og fadderbarn møtes ca en gang i måneden.
  • Elevrådet tar opp temaet et positivt skolemiljø med jevne mellomrom.
  • Ved felles aktiviteter er elevene aktive i å beskrive ansvaret de har for at alle skal ha en positiv opplevelse ved slike arrangementer.

 

Foresatte er også aktive i arbeidet om et positivt skolemiljø.

Viktige elementer i dette er:

  • FAU tar opp et positivt skolemiljø og status vedrørende mobbing på alle FAU møter. Rektor orienterer.
  • Klassekontaktene arrangerer to aktiviteter for klassene årlig.
  • Foreldrene og skolen er enig om en inkluderende bursdagspolitikk.
  • Foreldrene er flinke til å møte opp ved arrangementer som skolen og FAU står for.